Grafické návrhy webových stránek, aplikací a e-shopů

Nabízím návrhy webových aplikací, webů a e-shopů, tvorbu wireframů v AXURE a prototypování.

Důvody proč mít kvalitní návrh

Návrhy webu dělám již více jak 12 let. Od začátku mi šlo o skloubení uživatelských a obchodních cílů webu. Jinak řečeno, kvalitní návrh zajišťuje, aby návštěvníci dělali to co chcete, a web jim nekladl žádné překážky. Umím vytvořit UX design webové stránky tak, aby úspěšně vedly návštěvníky k akci. Weby jsou uživatelsky vstřícné a návštěvníci se na nich dobře orientují. Nabídněte návštěvníkům kvalitní design bez překážek.

Prioritní úlohou designu na webu je však nesoustředit se na líbivou formu, ale na tzv. informační design, interakční a user experience design.

Jak postupuji

Návrh webu není líbivá grafika. Každý design včetně toho webového musí být funkční. Na internetu jsou tisíce stránek nabízejících podobné služby a návštěvník, který rychle nenajde to, co hledá, a bude bloudit, přejde ke konkurenci.
Jedině grafické návrhy webových stránek, které sledují user experience design, jsou přehledné, dokonale plní svou funkci a jsou uživatelsky vstřícné budou úspěšné. Návrh webu a User experience design je multidisiplinární obor.

Nejdříve zjišťuji základní informace

Na začátku je koncept

Nejdříve je tedy nutno provést analýzu cílů webu a definovat cílovou skupinu návštěvníků, persony a avatary typických zákazníků, kteří by na stránky měli chodit.
Z těchto důvodů, i když se to na první pohled nezdá, návrh webu jde až po zpracování analýz, jejich vyhodnocení, analýze klíčových slov a sepsání obsahu důležitých stránek. Konečný grafický vzhled webu přichází na řadu až jako poslední.
Potřebuji, než začneme, od vás vědět co od webu očekáváte a komu má být web určen (kdo bude návštěvníkem respektive zákazníkem a co na nich bude nejčastěji hledat). Díky tomu, lze stanovit jakým směrem a na základě jakého konceptu se bude ubírat další vývoj stránek. 

Koncept je nejdůležitější částí celého projektu a odvíjí se od něj nejen celá informační architektura – struktura webu, ale i členění menu i design a funkce webových stránek.

Seznam požadavků

Na začátku každého projektu sestavíme seznam co by web měl dělat a obsahovat. Skládá se z vašich požadavků, mých doporučení a věcí, které by na každém webu neměly chybět. Jsou to například stránka o nás, která je hodně důležitá pro důvěryhodnost webu, kontakt proto, aby vás zákazníci oslovili atp.

Zde začíná vznikat základní představa – koncept webu a první nákresy.

Hierarchický model uspořádání

Hierarchické uspořádání neboli informační architektura se týká strukturování informací a obsahu, který je založen na logickém a sofistikovaném konceptu navigace a do značné míry souvisí i s designem uživatelské vstřícností webových stránek. V praxi hierarchický model vypadá jako textový nebo grafický soubor, kam zakreslujeme odkud kam povedou odkazy. Jak se bude navigace větvit a jaké filtry se budou používat (zde důležitou roli hraje také SEO analýza klíčových slov a jejich hierarchická klasifikace). Díky tomu navrhneme nejlepší způsob jak zajistit, aby se návštěvník na webu neztrácel a vždy rychle našel to co hledal. Aby ho web vedl – navigoval k tomu co na něm chce udělat.

Zde začíná vznikat uspořádání menu – navigace webu a první podstránky a vstupní stránky – landing pages.

Hrubý model – wireframre

V dalším kroku sestavujeme hrubý model webových stránek neboli takzvaný wireframe. Slouží k navržení nejvhodnějšího rozložení prvků po stránce (tzv. layout). Spolu s informační architekturou má klíčovou roli pro použitelnost stránek neboli uživatelskou vstřícnost.

Zde začíná vznikat rozložení webu – layout webu s rozložením jednotlivých prvků na webu.

Doladění grafického vzhledu

Konečně, když je vše připraveno (včetně profesionálních fotografií), lze vytvořit od skici grafický návrh, a doladit barevný vzhled tak, aby odpovídal firemním (korporátním) barvám. Zvolíme vhodnou velikost a druh základního textu a textu pro nadpisy. Zároveň grafiku přizpůsobujeme, pro návštěvníky (cílovou skupinu), kterou má web nejvíce oslovit. Všechny zde zmíněné kroky dohromady nejsou samoúčelné a vyjadřují cíl a účel prezentace.

Zde vzniká grafický vzhled webu – doladěný o webovou grafiku líbící se cílové skupině webu.

Líbí? Pošlete to do světa. Díky