Návrhy webů a mobilních aplikací

Nabízím návrhy webových aplikací, tvorbu wireframů v AXURE a prototypování.

TECHNOLOGIE: CSS3, HTML5, jQuery, Bootstrap 4, SVG animace, běžně používám Git, preprocesory (LESS, SASS) nebo jiné nástroje (Grunt, Gulp, NPM, node.js). Nejsou mi cizí systémy Latte, Smarty a kódování šablony pro WordPress. Vyznám se také v Angular.

KONTAKTUJTE MĚ

Reference

Návrhy webů a kódování

Vede.cz – Implementace CSS3 šablon do e-shopu vede.cz pomocí Smarty šablonovacího systému Implementace CSS3 šablon do e-shopu vede.cz pomocí Smarty šablonovacího systému
Alkatravel.cz – Kódování HTML a CSS šablon stránek alkatravel.cz Alkatravel.cz – Kódování HTML a CSS šablon stránek alkatravel.cz
Lillien.com – Redesign internetového obchodu Lilien.com Lillien.com – Redesign internetového obchodu Lilien.com
Databook.cz – Kódování XHTML a CSS3 šablon e-shopu Databook.cz a jeho design včetně wireframů Kódování XHTML a CSS3 šablon e-shopu Databook.cz a jeho design včetně wireframů
DwShop.cz – Web design internetového obchodu DwShop DwShop.cz – Web design internetového obchodu DwShop
Cajtea.cz – Web design internetového obchodu Cajtea.cz Cajtea.cz – Web design internetového obchodu Cajtea.cz

KONTAKTUJTE MĚ

Napsali o mě

Lukáš Pítra, SEO & PPC specialista a konzultant, o spolupráci se mnou napsal: Lukášovu práci jakožto grafika bych rád doporučil všem, kdo ke svému projektu potřebují spolehlivého a přemýšlivého člověka. Na vzájemné spolupráci jsem si cenil Lukášovy samostatnosti a aktivního přístupu. Není jeden z těch, kteří by s rukama složenýma v klíně čekali na zadání, a pak ho otrocky „překreslili" - naopak se umí často a správně ptát, nad požadavky konzultantů i klientů přemýšlí, a přichází se zajímavými nápady. Samozřejmostí je u něj stavovská profesionalita – držení termínů, bezproblémová komunikace a zodpovědnost.

Zuzana Bartůšková, daňový poradce, účetní specialista, lektor kurzů se zaměřením na účetnictví a daně, o spolupráci se mnou napsala: Lukáš nám navrhoval nové logo, grafiku webových stránek a vizitky. K práci přistupoval velmi odpovědně a precizně. Podařilo se mu vystihnout přesně náš styl a cílové klienty místo toho, aby nám jen nutil módní trendy. Celou dobu spolupráce aktivně komunikoval a práci předal ve sjednaném termínu. Ani předáním a vyfakturováním to však pro něj neskončilo a byl i poté dále k dispozici a ochotně předělával již hotovou práci a spolupracoval s kodérem a SEO specialistou.

Marian Kadlec, projektový manažer webových projektů a UI/UX designér, o spolupráci se mnou napsal: Spolupráce s Lukášem je vynikají a příkladná. Zpracování je na vysoké úrovni, stejně jako ochota a profesionální přístup. Lukáše mohu jen doporučit.

Miroslav Knápek, programátor, o spolupráci se mnou napsal: Pan Lukáš Vik pro mne dělal již několik designů webů. Vždy jsme se dokázali domluvit k oboustranné spokojenosti a co více, také ke spokojenosti klienta.

KONTAKTUJTE MĚ

Alena Mudrochová, prodejce tradičních dřevěných hraček, o spolupráci se mnou napsala: Oceňuji aktivní komunikaci s panem Lukášem Vikem. Přesvědčil mě o tom, že ho práce nejenom baví, ale také jí rozumí. Správnými otázkami se snaží porozumět klientovi a pochopit jeho vizi. Pan Vik mi poskytl poradenství při výstavbě mého webu Dřevohračka. Určitě bych ho doporučila dalším klientům.

Ing. Hana Králová, Cobb grily, o spolupráci se mnou napsala: Před několika lety jsme se rozhodli vytvořit e-shop a hledali jsme spolehlivého, přemýšlivého člověka, který by dal dohromady nejen grafickou stránku věci, ale měl by i zkušenosti s tvorbou e-shopu ve spojení s všeobecnou znalostí problematiky internetu a vyhledávání. Měla jsem štěstí, že jsem se setkala právě s Mgr. Lukášem Vikem. Jeho profesionální přístup, schopnost naslouchat zákazníkům, osobitá invence a smysl pro detail vedou k vynikajícímu výsledku. Také oceňuji jeho komplexní služby od zadání práce, přes zajištění výroby až po dodávku, a to vždy v dohodnutém termínu. Spolupráce s ním je pro mne vždy příjemná a přínosná.

MUDr. Martin Kloud, plastický a estetický chirurg, o spolupráci se mnou napsal: Při tvorbě mých webových stránek pan Lukáš Vik projevil to, čeho si cením i ve svém oboru. Je to: profesionální přístup, pozorné naslouchání představám klienta, ale zároveň i výrazná a osobitá invence, přesnost, rychlost, kreativita a cit pro detail. Pan Vik se kompletně postaral nejen o vlastní webový design včetně tvorby loga a uživatelsky příjemného způsobu editace, ale vyřídil i administrativní úkony spojené s vlastnictvím domény, zajistil pro mne emailovou a analytickou aplikaci a rovněž mi navrhl velmi pěkné vizitky, u nichž následně obstaral jejich výrobu a dodávku na klíč. Jsem upřímně rád, že při hledání mého webdesignéra padla má volba právě na pana Lukáše Vika.

KONTAKTUJTE MĚ

Kdo jsem

Jsem Lukáš Vik návrhář webů a kodér.
Dělám webové kungfu pro lepší weby.
Mám více než 10 let zkušeností a přes 70+ úspěšně dokončených projektů.

Důvody proč mít kvalitní návrh

Návrhy webu dělám již více jak 10 let. Od začátku mi šlo o skloubení uživatelských a obchodních cílů webu. Jinak řečeno, kvalitní návrh zajišťuje, aby návštěvníci dělali to co chcete, a web jim nekladl žádné překážky. Umím vytvořit UX design webové stránky tak, aby úspěšně vedly návštěvníky k akci. Weby jsou uživatelsky vstřícné a návštěvníci se na nich dobře orientují. Nabídněte návštěvníkům kvalitní design bez překážek.

Prioritní úlohou designu na webu je však nesoustředit se na líbivou formu, ale na tzv. informační design, interakční a user experience design.

Jak postupuji

Návrh webu není líbivá grafika. Každý design včetně toho webového musí být funkční. Na internetu jsou tisíce stránek nabízejících podobné služby a návštěvník, který rychle nenajde to, co hledá, a bude bloudit, přejde ke konkurenci.
Jedině grafické návrhy webových stránek, které sledují user experience design, jsou přehledné, dokonale plní svou funkci a jsou uživatelsky vstřícné budou úspěšné. Návrh webu a User experience design je multidisiplinární obor.

Nejdříve zjišťuji základní informace:

  • Cíle webu / e-shopu – obchodní a uživatelské cíle.
  • Cílové skupiny (někdy jich bývá více) / persony – běžný typický zákazník.
  • Vaše konkurence – jejich silné / slabé stránky.
  • Vývoj trhu – zjišťuji zda roste, stagnuje, dochází k inovacím.
  • Jaký je rozhodovací proces – jak dlouho trvá a jak zhruba typicky vypadá?
  • Jaké jsou vaše výhody pro zákazníky oproti konkurenci a SWOT analýza.
  • Jaká je historie webu?
  • Jaké nástroje (Google analytics, Collabin atp.) se používají k měření chování uživatelů na webu a jaké jsou statistiky?
  • Jaké marketingové kanály (srovnávače zboží, soc. sítě, a zda se využívá např. blog, newsletter atp.) co funguje dobře / špatně?
  • Co funguje na webu dobře? Které jsou to stránky?
  • S jakým obsahem (zbožím) bude pracováno a kolik času se věnujete jeho zpracování měsíčně. Ano před samotným návrhem webu je potřeba mít hotové texty hlavních typových stránek. Bez obsahu je sice možná tvorba webu, nikoliv však jeho odpovědný návrh.
  • Jak často a kde se obsah mění? Jaké jsou jeho typy a varianty (např. u produktů e-shopu).
  • V případě webu se ptám na vše ohledně služeb.
  • V případě e-shopu se ptám na vše ohledně produktů.
  • Jaké jsou prvky důvěryhodnosti? Historie, certifikáty, lidé ve firmě, kamenná prodejna, recenze, atp. Další důležité prvky: poradna, slovník pojmů, návody a doporučení, spolupráce s médii, videa, spolupráce s osobnostmi, komunity a partneři, eventy, výstavy, exhibice, atp.
  • Jsou nějaké restrikce a omezení?

Na začátku je koncept

Nejdříve je tedy nutno provést analýzu cílů webu a definovat cílovou skupinu návštěvníků, persony a avatary typických zákazníků, kteří by na stránky měli chodit.
Z těchto důvodů, i když se to na první pohled nezdá, návrh webu jde až po zpracování analýz, jejich vyhodnocení, analýze klíčových slov a sepsání obsahu důležitých stránek. Konečný grafický vzhled webu přichází na řadu až jako poslední.
Potřebuji, než začneme, od vás vědět co od webu očekáváte a komu má být web určen (kdo bude návštěvníkem respektive zákazníkem a co na nich bude nejčastěji hledat). Díky tomu, lze stanovit jakým směrem a na základě jakého konceptu se bude ubírat další vývoj stránek. Koncept je nejdůležitější částí celého projektu a odvíjí se od něj nejen celá informační architektura – struktura webu, ale i členění menu i design a funkce webových stránek.

Seznam požadavků

Na začátku každého projektu sestavíme seznam co by web měl dělat a obsahovat. Skládá se z vašich požadavků, mých doporučení a věcí, které by na každém webu neměly chybět. Jsou to například stránka o nás, která je hodně důležitá pro důvěryhodnost webu, kontakt proto, aby vás zákazníci oslovili atp.

Zde začíná vznikat základní představa – koncept webu a první nákresy.

Hierarchický model uspořádání

Hierarchické uspořádání neboli informační architektura se týká strukturování informací a obsahu, který je založen na logickém a sofistikovaném konceptu navigace a do značné míry souvisí i s designem uživatelské vstřícností webových stránek. V praxi hierarchický model vypadá jako textový nebo grafický soubor, kam zakreslujeme odkud kam povedou odkazy. Jak se bude navigace větvit a jaké filtry se budou používat (zde důležitou roli hraje také SEO analýza klíčových slov a jejich hierarchická klasifikace). Díky tomu navrhneme nejlepší způsob jak zajistit, aby se návštěvník na webu neztrácel a vždy rychle našel to co hledal. Aby ho web vedl – navigoval k tomu co na něm chce udělat.

Zde začíná vznikat uspořádání menu – navigace webu a první podstránky a vstupní stránky – landing pages.

Hrubý model – wireframre

V dalším kroku sestavujeme hrubý model webových stránek neboli takzvaný wireframe. Slouží k navržení nejvhodnějšího rozložení prvků po stránce (tzv. layout). Spolu s informační architekturou má klíčovou roli pro použitelnost stránek neboli uživatelskou vstřícnost.

Zde začíná vznikat rozložení webu – layout webu s rozložením jednotlivých prvků na webu.

Doladění grafického vzhledu

Konečně, když je vše připraveno (včetně profesionálních fotografií), lze vytvořit od skici grafický návrh, a doladit barevný vzhled tak, aby odpovídal firemním (korporátním) barvám. Zvolíme vhodnou velikost a druh základního textu a textu pro nadpisy. Zároveň grafiku přizpůsobujeme, pro návštěvníky (cílovou skupinu), kterou má web nejvíce oslovit. Všechny zde zmíněné kroky dohromady nejsou samoúčelné a vyjadřují cíl a účel prezentace.

Zde vzniká grafický vzhled webu – doladěný o webovou grafiku líbící se cílové skupině webu.

Mgr. Lukáš Vik – návrhář webů a kodér

Navrhuji weby s jasným obchodním záměrem. Soustředím se především na to, aby se dobře používaly návštěvníkům webu a dělaly to co od nich potřebujete.

TECHNOLOGIE: CSS3, XHTML, jQuery, Bootstrap 3 a 4, SVG a CSS3 animace, Git, preprocesory LESS, SASS, nástroje (Grunt, Gulp, NPM, node.js) a Angular.

Ceník

Návrhy webů, kódování šablony stránek a konzultace

Hodinová sazba poradenství, kódování stránek a webdesign 800 Kč
Platby za všechny práce na základě měsíčního vyúčtování odpracovaných hodin. Na začátku spolupráce je účtována záloha.

Dostupnost: Přijímám nové zakázky